۱۳۸۷ آبان ۲۸, سه‌شنبه

دف + قرآن

تازگیها دوباره یک موج جدیدی علیه این مشایی مادر مرده ، فلک زده درست شده که در حضور ایشون اومدن قرآن رو با دف تحویل قاری دادن که بخونه و دوباره با همون حالت دف زدن ، قرآن رو از قاری تحویل میگیرن و میبرن. یه چند روزی به اینترنت دسترسی نداشتم امروز کنجکاو شدم رفتم فیلمش رو پیدا کردم ببینم واقعا چی شده که اینهمه آه و ناله و سر صدا میکنن امت کفن پوش اسلام. خب بالاخره این فیلم رو پیدا کردم و دیدم. هر چی نگاه کردم ببینم آخه چه بی احترامی؛ چه اتفاق بدی افتاده چیزی ندیدم. واقعا من موندم این امت کفن پوش اسلام چقدر بیکاره که میاد به چه چیزهایی گیر میده . بابا جان تا اوجایی که من خوندم این یکی از رسمهای سنتی مردم غرب کشور هست.
آیت الله صافی گلپایگانی اعلام مصیبت کرده. (ولی نمیدونم چرا هیچکس تحویلش نگرفت : دی )
آیت الله مکارم شیرازی هم براش سوال پیش اومده که مملکت داره به کجا میره ؟ یا مسوولان چرا دل نمی سوزانند ؟ (اتفاقا من هم استثنا با این آیت الله موافقم که باید دل و جگر مسولین رو سوزوند و یا شاید کباب کرد . : دی )
من موندم این آیت الله ها اگر مردم ایران رو سیل ببره و یا تو فقر و فلاکت دست و پا بزنن و یا تو آتیش بسوزن صداشون در نمیاد ولی برای یک همچین چیزی چجوری اعلام مصیبت میکنند!!! به نظر شما جالب نیست ؟ !!!

لیست دسته گلهای مشایی تا به امروز :
- حضور در مجلس رقص نمایشگاه گردشگری ترکیه
- طرح موضوع دوستی با اسراییل ها
- حمل قرآن توسط گروهی از زنان دف نواز و طرح موضوع توهین به قرآن
- انتشار و توزیع پوستری که نام خلیج‌فارس را خلیج عربی نوشته در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر.
- پرواز ملائک در آسمان کشور

۶ نظر:

  1. حالا شما حقوق بگیر مشایی هستین؟
    بعید می دونم شخصیت این آدم چیزی باشه که شما را به دفاع ازش برانگیخته باشه.
    علت چیه؟
    حمل قران از سوی زنان دف زن؛ اگرچه کفر مطلق نیست؛ اما کاری ناپسند و نامعقول است.
    مثل اینکه بگوییم: نصب قطعات حساس کامپیوتر مرکزی دانشگاه توسط چاقوکش های دروازه غار!
    زنان ساز زن ؛ چه سنخیتی با قرآن داره؟
    قرآنی که تمام حرفش؛ دوری از غفلت و به یاد خدا بودن و رعایت تقوای الهی است.
    آیا زن باید ساز بزند در منظر مردان؟ و این کار؛ کاری قرآنی است؟
    البته می فهمم که برای شما یا کسانی مثل شما که با کارهایی بسیار زشت تر از این انس گرفته اید؛ این کار چندان زشت نباشد.
    اصولا ما به چیزی معترض می شویم که از اخلاقیات و عادات مان دور باشد.
    وگرنه -با عرض پوزش- هیچ فاحشه ای به فحشا اعتراض نمی کند.

    پاسخحذف
  2. adres nazar ghabli:
    www.if.coo.ir

    پاسخحذف
  3. من واقعا نمیدانم در جواب کسی که میگوید :" آیا زن باید ساز بزند در منظر مردان؟ " چه بگویم . !!!

    پاسخحذف
  4. ناشناس
    تو و "مراجعت" بهتر هست برید توی همون غارهای ارتجاعتون کز کنید و شرتون رو از ایران و ایرانی کم کنید. زن ستیزهای واپسگرایی که هنوز عادی ترین چیزها در نظرتون عجیب هست.تو و "مراجعت"،در چنین مواردی،تنها چیزی که به ذهنتنون خطور میکنه و اولین که فکرتون میره،پایین تنه هست. اگر پیش این "مراجع" بری و مثلن ازشون بپرسی که نظر شما در مورد دانشگاهها چی هست؟ محتمل ترین جوابی که امکان داره ازشون بشنوی،این هست که دختر و پسر باید در دانشگاهها از هم جدا بشند. چون فکرش همش حول و حوش پایین تنه میچرخه.
    -------
    حجت جان
    این نظمهایی که من گفتم چند صفحه هم نمیشه،چه برسه به یک کتاب. بعد از اون توی جمهوری اسلامی و چاپ همچین نظمهایی؟این مثل این میمونه که بری توی وزارت اطلاعات وایسی و به خامنه ای فحش بدی.کاش آن روزی که بشود چنین کاری رو کرد (یعنی فحش دادن مستقیم به مقامات رژیم در مراکز سرکوبشون،زودتر فرا برسه)
    توی ماهواره هر از گاهی که نگاه میکنم،مسیحیانی رو میبینم که با حالت رقص و آواز و در حالی که یه گروه خواننده و نوازنده هم جلوشون داره میخونه(که چیزی که میخونه به احتمال زیاد، مرتبط با اون مراسم هست)و اونها هم با حالت نمیه رقص،مشغول راز و نیاز و نیایش هستند.اینها نه.میگند باید بری مثل بوف کور(به کتاب ارزشمند صادق هدایت توهین نشه)گوشه ای کز کنی و زجه بزنی و ناله و زاری و التماس کنی،تا خدا دلش برات بسوزه! و نگاهی بهت بندازه.
    آمین :)
    (حجت جان در پاک کردن نظری که در مورد اون کامنتر اولی گذاشتم،مختاری.یعنی اگه نخواستی باشه،پاکش کن)
    حمید

    پاسخحذف
  5. جناب نا شناس
    شما و امسال شما با همین اعتقادات پوسیده و فسیل شدتون و تلقین یه مشت خرافات بی پایه و اساس به اسم دین که اون هم ریشه در سیاست و استبداد داره که در جای خودش باید بحث بشه ریشه این آب و خاک رو سوزوندید ولی کور خوندید که ملّت هنوز خرافه های شماها رو باور میکنند،شما حتی نمیتونید تفاوت یک زن با عرض معذرت خراب رو با یک نوارنده هنرمند متوجّه بشید که هنرش نوازش روح انسانهاوآرامش بخشیدن به اونهاست و چه کاری از این زیبا تر و بالاتر در محضر پروردگاری که خودش خداوند صلح و آرامش و زیبایی هستش و آرامش بخش روح و جان و اگر بخوام مثه خودتون با شما صحبت کنم باید بگم که در احادیث و روایات زیادی به این نکته که دل انسانی رو شاد کردن چه ارزش والایی داره توصیه شده از جمله که در یکی از اونها گفته شده که حتی اگر پولی نداشتید که به فقری بدید با اون ابراز همدردی کنید و دل اون رو شاد کنید که هزاران بار در درگاه خداوند با ارزش تر از پولیه که شما به اون میدید!

    پاسخحذف
  6. بعلاوه در دنیای امروز که آدم هزاران مشغله کاری و غیر کاری داره و فرصت برای ورزش کردن نیست و خونه ها آپارتمانی شدن و حیاط ها کوچیک و مجبورن یا تو خونه ورزش کنن یا ترجیح میدن ورزش نکنن عوض اینکه برن پارک!چه کاری بهتر از رقصیدن که هم غذای روح، هم غذای جسم!بعلاوه که اگر قرآن رو همون خداوندی گفته که شادیو نشاط رو هم توصیه کرده و به انسانها گفته که از نعمتهایی که در زمین برای شما قرار دادم استفاده کنن و لذّت ببرید هیچ اشکالی وجود نداره که قرآن رو با صدای ساز وارد مجلس کنن که یه احترام خاص و ویژه براش قایل شدن که خوب متأسفانه برای شما قابل درک نیست!تازه اون دخترا که اصلاً نمیرقصیدن که اگر رقصای هماهنگ محلی رو هم بهش اضافه میکردن خیلی عالی تر میشد و سازش هم اگه ستار بود که ساز سنتّی و باستانی ایران خیلی عالی تر بود،اصلاً باید از کیوان ساکت نوازنده معروف ستار دعوت میکردن واسه برگذاری این قسمت از برنامه!

    پاسخحذف

 
موج سبز