۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

چه باید بشود تا احمدینژاد استیضاح بشود ؟ !!!

در تاریخ " دوشنبه 28 مه 2007 - 07 خرداد 1386 " بخش فارسی خبرگزاری بی بی سی خبر داد که " وزیر ژاپنی 'خودکشی کرد' " . آدم وقتی یه همچین خبری رو میشنوه کنجکاو میشه بره ببینه چه اتفاقی افتاده که وزیر کشاورزی ژاپن خودکشی کرده . ممکنه فکر کنین که لابد یه گندی زده که باعث شده تمام محصولات کشاورزی ژاپن در طی سال جاری نابود شده و یا خشک بشه یا اینکه خود ایشون شبانه رفته تمام مزارع ژاپن رو آتیش زده و یا شاید به تمام کشاوزهای ژاپنی تجاوز کرده که از فرط خجالت رفته خودکشی کرده . !!!
وقتی که میری خبر رو میخونی میبینی که ای بابا اصلااز این خبرها نبوده ، فقط یه رسوایی مالی ساده بوده. اونم به این دلیل :
" وزیر کشاورزی ژاپن در چند ماه گذشته با اتهام فساد مالی مواجه بود چون برای یک دفتر کار، که همه هزینه های آن توسط دولت پرداخت می شده است، بالغ بر 230 هزار دلار هزینه دریافت کرده بود.
وی همچنین از یک تاجر ژاپنی که به خاطر تخلفات مالی تحت پیگرد قانونی بوده، کمک مالی دریافت کرده بوده است.
"
آخه آدم به اینا چی بگه . کسی هم میره بخاطر دریافت 230 هزار دلار ناقابل خودکشی کنه. من نمیدونم اینا خجالت نمیکشن به خاطر یه همچین مبلغ ناچیزی وزیر رو میکشن مجلس ماخذش می کنن. من الان چندتا دلیل محکم میارم برای روح این آقای وزیر که کاری که کرده اشتباه بوده و ایشون هیچ عمل خلافی مرتکب نشدن ؛
مثلا همین احمدی نژاد خودمون رو ببینید ماشاالله میلیارد میلیارد جابجا میکنه هیچ اتفاقی هم نمیافته هیچ هر روز اقتصاد ایران شکوفا تر هم میشه . مثلا همین تازگیها 2 میلیارد دلار از صندوق درخیره ارزی برداشت کرده ( البته میدونید که ارث پدرشه اختیارش رو داره - برمنکرش ... ) بدون مجوز مجلس و هیچ اتفاق خاصی هم نمیافته . ( البته بگم که این براشت فقط جهت رفاه حال مردم بوده و بس ) خب 2 میلیارد دلار هم که چیزی نیست . مجلس هم دیگه نباید دیگه اینقدر مته به خشخاش بزاره . ریسجمهور اختیار مال پدرش که از طریق قاونی 3 سال پیش بهش ارث رسید رو نداشته باشه پس دیگه چه اختیاری براش میمونه .
اصلا بعصی مواقع هست آدم دلش می خواد که از دست این نماینده های مجلس سرش رو به یه جایی بکوبه . بعنوان مثال این نطق پیش از دستور امروز محمدرضا تابش، رئيس فراكسيون اقليت مجلس بخونید . هر چی که از دهنش در میاد به ریسجمهور مردمی میگه . در جایی از صحبتهاش وقاحت رو به نهایت میرسونه و با دشمنان اسلام و نظام هم صدا میشه و میگه " براساس محاسبات انجام شده عايدي كشور در سالهاي 84 و 85 و 86 از محل فروش نفت و گاز و ميعانات گازي حدود دويست ميليارد دلار بوده است، بنابه گزارشهاي رئيس جمهور محترم هنگام تقديم لوايح بودجه ظرف سه سال گذشته منابع ارزي خرج شده توسط دولت هشتاد و پنج ميليارد دلار عنوان شده است .مجلس و منتقدين دولت رقم خرج كرد دولت طي سالهاي 84 و 85 و 86 را حدود صد و پنجاه ميليارد دلار مي‌دانند. حق طبيعي مجلس و مردم است تا از ريز هزينه‌هاي دولت آگاهي يابند و توضيح داده شود مابه‌التفاوت رقم هشتاد و پنج ميليارد دلار تا دويست ميليارد دلار و يا صد و پنجاه ميليارد دلار تا دويست ميليارد دلار از كجا ناشي مي‌شود؟ "
آخه یکی نیست بگه به تو چه که 50-60 میلیارد دلارکجا رفته . مگه پول تو و من بوده که براش حرص بخوریم . مال خودش بوده هر جور که صلاح بدونه خرجش می کنه . اصلا رفته برای پسرش عروسی گرفته به تو چه . آخه ریسجمهور که نمبتونه هر روز پاشه بیاد مجلس به سوالهای بچگانه تو و امثال تو جواب بده . البته آقای احمدینژاد هم بیکار ننشسته و با یک حرکت زیرکانه و تیزهوشانه راه هر انتقادی رو بسته . من به داشتن همچین ریسجمهوری افتخار میکنم شما چطور ؟ !
ما باید به این ریسجمهور اعتماد کامل داشته باشم . صبح تا نصفه های شب میشینه مشکلات مردم رو حل میکنه و مفسدین اقتصادی رو رسوا میکنه .نرخ سود بانکی رو با کار شبانه روزی و به تنهایی تعیین میکنه . من فکر میکنم اینطور فحاشی ها فقط نتیجه آزادی بیش از حد در جامعه است که هر کسی بلند میشه در رسانه ها و تریبونهایی که در اختیار داره علیه دولت خدمگزار مردمی شایعه پراکنی میکنه .
من واقعا در عجبم که چرا دیگه بعضی از روحانیون شناخته شده عزیز به صفوف دشمن پیوستن و خواستار استیضاح ریسجمهور شدن . مگر غیر از این است که دولت مردمی احمدیژاد تحت نظارت کامل امام زمان اداره میشه و ایشون فقط در جایی این حقیقت ناب رو فاش کردند . من فکر میکنم ریسجمهور نباید تمام حقایق حکومت داری اسلامی رو برای عموم مردم فاش کنند چرا که ممکن است کوردلانی پیدا شوند و این حقایق را انکار کنند.
من فکر میکنم با آوردن همین چندتا دلیل روح قرین رحمت شده اون وزیر ژاپنی قانع شده باشه که کاری که انجام داده اصلا فساد مالی نبوده و اشتباه کرده که خودش رو مسنحق مجازات دونسته . احمدینژاد رو بینید ماشاالله هر روز سر حالتر و راسختر در انجام وظیفه برای مردم . من واقعا روح بلند ریسجمهور و سعه صدر ایشون رو در مواجهه با این جاهلان ستایش می کنم .
**************************************
امروز یه شیر پاک خورده ای یه مطلب نوشته بود به این عنوان : چرا کشورمان چنين جرم خيز شده است؟ . از اول تا آخرش که داشتم می خوندم داشتم به این فکر می کردم که یعنی رئیس قوه قضایینه - جناب شاهرودی - تز این چیزها اطلاع نداره ؟
به نظر من دو حالت بیشتر متصور نیست : 1 - این آقای رئیس این چیزها رو میدونه و اهمیت نمیده که در این صورت ظالمی بیش نیست و صلاحیت این مقام رو به هیچ عنوان نداره . 2 - یا نمیدونه که این عذر بدتر از گناه است و باز هم لیاقت این پست رو نداره .
البته می دونیم که عوض کردن رئیس این قوه فقط از دست رهبری بر میاد ، پس رهبری هم یا این وضعیت رو میدونه و یا نمیدونه و به همون دلایل بالا ایشون هم لیاقت رهبری رو ندارن .
کلا در کشور ما سر هر چیزی رو که بگیریم میرسیم به یه نقطه و اون مقام عظمای ولایت است . از ریسجمهور بگیر تا قوه قضائیه تا مجلس . ولی خب هممون میدونیم که یکی از گناهان کبیره انتقاد از رهبر معظم انقلاب و پیشوای مسلمین عالم است . به همین خاطر مجبوریم خودمون رو با انتقاد الکی و بی فایده از رئیس این قوه و اون قوه و گیر دادن به این و اون گرم کنیم تا هم کاری کرده باشیم و هم سرگرم شده باشیم . هممون هم میدونیم هیچ فایده ای نداره . رهبری هم اون بالا نشسته به هممون میخنده . خب البته حق هم داره .
واقعا تا حالا شده از خودمون بپرسیم که چرا هر طیفی چه اصلاح طلب چه اصول گرا بیاد سر کار هیچی عوض نمیشه ؟ ؟!!!

۴ نظر:

  1. ولایت وفقیه بزرگترین "اختراع"جمهوری اسلامی هست

    جمع گشتند ملایان بر هم *تا بکارند یک نهال ستم
    بتراشند یک بتی ز دروغ*بکنند اندک ابلهان در یوغ
    اندک ابله که گرد این نیرنگ*می بچرخند و پر شوند از ننگ
    بشود آن بتی برای خران*آن شود ،ننگ مایه ی ایران
    هر یکی یک قلم به دست گرفت*تا تراشد بت سیاه به دست
    یک قلم ساخته از حماقت بود*یک قلم ساخته از جنایت بود
    یک قلم ساخته بود ز استبداد*یک قلم از برای بیداد بود
    هر یکی ، قسمتی از آن بت را*بتراشید با یکی از آن قلمها
    بَر تراشید و بر تراشیدند*آخر کار ولی فقیه ساختند
    (حمید)

    پاسخحذف
  2. مشکل همینجاست که اون معزل اصلی(یعنی ولایت فقیه و در کل قانون اساسی که من نامش رو قانون ولایت فقیه میگذارم) رو بعضیها نادیده میگریند در صورتی که میدونند تمام معزلات از اون ناشی میشه و رفتند و چسبیدن به یه مشت نماینده.آخه در مملکتی با این قانون اساسی اگر نمایندگان کنگره آمریکا هم حتی بدون هیچ گونه فیلتری مستقیم بیاند و بشینند توی این مجلس کاری نمیتونند بکنند چه برسه به اینهایی که از صد تا فیلتر هم گذروندنشون. معزل این مملکت ولایت مستبده فقیه و قانون اساسی ولایت فقیه مدارش است.

    پاسخحذف
  3. جناب حمید
    با عرض پوزش بابت اعتراضی که از نطرتون میکنم ولی باید بگم اولاً این معزل قانون اساسی در اکثر کشورها وجود داره چرا؟چون هر حکومتی که به قدرت میرسه خودش برای ملّتش قانون اساسی رو مینویسه و بدون توجّه آنچنانی به رأیی که مردم برای تأیید به قانون اساسی میدن اون رو تصویب میکنه و مطمیناً هیچ حکومتی و هیچ قدرتمندی قانونی رو نمینویسه که پس فردا با همون قانون از قدرت پایین بکشنش،ولایت فقیه هم یکی مثه شاهنشاه آریا مهر محمد رضا پهلوی اینا عمّامهدارشن اون بدون عمّامش بود،حالا این مسیله در برخی کشورها کمرنگتره در برخی پر رنگتر بستگی به سطح فرهنگ و اطلاعات جامعه داره هر چه سطح فرهنگ بالاتر باشه مردم کمتر گول میخورن و زیر بار حرف زور میرن و بلعکس به قول معروف تا نادانی نباشه ظالمی هم به وجود نمیاد همین نادانی هاست که فرصت رو به یک ظالم بالقوه میده که ظلم رو آشکار کنه،به طور مثال قوانینی رو که برای یک زن عرب در عربستان تصویب میکنن و مثه یک ... باها شون رفتار میکنند نمیتوانند برای یک زن ایرانی در ایران پیاده کنن چرا؟ چون سطح شعور و درک یک زن ایرانی و دیدگاهش به زندگی بسیار متکاملتر از یک زن عربه پس به همون نسبت کمتر قابلیّت محدود شدن داره و حالا یه زن سویدی رو با یه زن ایرانی مقایسه کنید!منظورم از این حرفا این بود که قانون اساسی هیچ کشوری عدالت مطلق نیست فقط میتونه نزدیکتر به عدالت باشه یا دورتر!

    پاسخحذف
  4. ثانیاً اگر ما بخواهیم که واستیم که حکومت عوض بشه و به دنبال اون قانون اساسی هم عوض بشه بعد تازه معلوم نیست که حکومت بعدی چیه و چه کارست به این شکل بخوایم پیش بریم این مملکت درست بشو نیست که نیست!من اگر با این قاطعیت در این مسایل نظر میدم چون خودم دست اندر کارم و میدونم که با همین قانون اساسی به قول شما ولایت فقیهی هم میشه در خیلی از مسایل دست اینارو بست!چون بعد از انقلاب برای اینکه ایران بتونه به عضویت سازمان ملل دربیاد باید قانون اساسی در سازمان ملل مورد تأیید قرار میگرفت پس تا حدود زیادی مجبور بودن به جز اینکه دهن مردم گول خورده رو ببندن که نگن این بود آزادی تون این بود استقلالتون باید دهن جامعه جهانی رو هم میبستن و بر خلاف میلشون از حقوق بشر هم حرف میزدن پس روزنه هایی وجود داره اگرچه که بسیار کم سو!بعلاوه به نظر من در تاریکیه مطلق هم روزنه های وجود داره و برنده واقعی اون کسیه که از کمترین فرصتها استفاده کنه نه اینکه بشینه تا قانون عوض بشه بلکه در همین شرایط فعلی و با همین قانون خود اینا ببینه چه تدبیری میتونه بر علیهشون بکنه!چون اونی که میاد حکومت رو عوض میکنه اون هم به نوبه خودش قانون خویش رو میاره پس ما نباید با فعالیت هامون اجازه بدیم که انقلاب 30 سال پیش برای حکومت بعدی هم تکرار بشه و هر که بر سر کار آمد فکر کنه میتونه هر چی که خواست تصویب کنه و به خورد ملّت بده!به قول معروف در ناامیدی بسی امید است!

    پاسخحذف

 
موج سبز