۱۳۸۷ مرداد ۲۳, چهارشنبه

چهره واقعی زهرا اچ بی

امروز رفته بودم دانشگاه و طبیعتا مثل همیشه سری هم به سایت کامپیوتر زدم. خب وسط تابستون بود و به دلیل تعطیلات تابستونی سایت از همیشه خلوتتر بود . دیدم چند تا کامپیوتر خالی اونجا هست. یه دفعه یه فکری به ذهنم رسید . فکر کردم چطوره که چک کنم ببین از اینجا میشه برای زهرا اچ بی کامنت گذاشت یا نه (نه اینکه فکر کنین کشته مرده کامنت گذاشتن براش باشم ، فقط میخواستم ببینم واقعا آی پی اینترنت من رو در خونه فیلتر کرده یا نه ) . خلاصه یه کامنت بلند بالا آماده کردم و با همون مشخصات همیشگی خودم براش فرستادم . دیدم باز هم همچین پیامی ظاهر شد : "کامنت شما در انتظار تایید قرار دارد" . تعجب کردم ، آخه ممکنه آی پی دستگاه خونه من رو فیلتر کرده باشه ولی آی پی کامپیوتر غیره ای رو که نداره . فکر کردم شاید نسبت به اسم و آدرس وبلاگم حساسه . حذفش کردم آدرس وبلاگ رو حذف کردم و "حجت" رو هم ایجوری نوشتم ، "ح.ج.ت" . باز هم دیدم همون پیام قبلی اومد . باز هم با خودم فکر کردم شاید ردم رو از کامنت قبلی گرفته و آی پی این دستگاه رو هم فیلتر کرده . رفتم پشت یه دستگاه دیگه نشستم و همون کامنت رو با اسم جعلی فرستادم ، دیدم نخیر باز هم تایید نشد . دیگه به تنها چیزی که میتونستم شک کنم فیلتر کلمات بود که به شیوه مسخره ای در کامنت دونی این بانو استفاده شده . اولش فکر کردم که نکنه فحشی چیزی دادم به حضرت خانم که کامنت دونیش اینجوری عکس العمل نشون میده. خلاصه هر چی گشتم نه فحش رکیکی پیدا کردم و نه اصلا فحشی . دنبال کلمات شک بر انگیز گشتم ، گفتم نکنه شاید به بعضی از کلمات حساس باشه. در ضمن برای امتحان دو خط اول کامنتم رو جداگانه با اسم جعلی فرستادم دیدم دوباره در انتظار تایید قرار گرفت. ایندفعه پیش خودم گفتم خب شاید چند دقیقه دیگه این سیستم هوشمند کامنت دونیش وقتی ببینه حرف بی ربطی نزدم تاییدش کنه . خلاصه 5-6 دقیقه منتظر شدم بعد دوباره صفحه رو رفرش کردم . فکر میکنید چی دیدم ؟ هر چی کامنت گذاشته بودم حذف شده بود. ایندفعه دیگه خیلی کنجکاو شدم ، مصمم شدم تا این راز رو کشف رمز کنم. اون دو خط رو بیشتر گشتم در پی کلمات شبهه بر انگیز . (مثل اینکه میخواستم در سایت سازمان اطلاعات و امنیت کامنت بزارم!!) . دو تا کلمه به چشمم خورد ، "ترور " و "خرابکارانه" . دوتاش رو اینجوری عوض کردم "ط.ر.و.ر" و "خر.اب.کار.ان.ه" . مطمئن بودم ایدفعه دیگه تایید میشه . ولی باز هم نشد . ایندفعه تصمیم گرفتم همین دو خط کامنت رو از دستگاه دیگه ای بفرستم. باز هم نشد . به کلمه "خرابکارانه" دقت کردم ، گفتم شاید داره از "خر" اولش ایراد میگیره !!! "خر" رو هم اینجوری نوشتم ، "خ.ر" . باز هم نشد . دیگه اعصابم خرد شده بود . (اوضاع این کامنت دونی خیلی خرابتر از اون چیزی بود که فکر میکردم ). خیلی حساس شده بودم ، یه کامنت دیگه با یه محتوای کاملا متفاوت و با یه نام متفاوت نوشتم (البته بار هم مخالف نظر اچ بی ) و فرستادم . ایدفعه تایید شد و اومد جزو کامنتها . اینجا بود که فهمیدم یک کلمه ای او وسطها هست که کامنت دونی زهرا اچ بی یا تعبیر سکسی و جنسی ازش میکنه و یا تعبیر فحشناک .
کلمه به کلمه و ایندفعه با ذهنیت کلمات سکسی متن رو خوندم. فکر میکنید چی پیدا کردم . " ترور کرده " خب من "ترور" رو که قبلا به هم ریخته بودم ، مونده بود کلمه "کرده" . اینجا بود که به این اندازه علامت تعجب بالای سرم بوجود اومد (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
تصورش رو بکنید ، ذهنیت این خانم چقدر باید کثیف باشه که در متنی که هیچ ربطی رفتار جنسی نداره چنین خطایی میگیره . (تصور میفرمایید ، ایشون در ذهنیت خودشون پر از فحش رکیک و کثیفه، اونوقت فکر نمیکنید حق داشته باشند که هر نوشته معمولی ما رو پر از فحش ببینند ؟ !!) (یادمه یک بار دیگه هم هر کاری کردم کامنتم تایید نشد ، آخرش فهمیدم در جایی نوشتم "تکان خوردن" و خطایی که میگرفت این بود که کلمه "تکان" باحذدف ت به "کان " میشد. که البته بعدشم خوردن بود که دیگه فاجعه میشه اگر به دید ... نگاش کنی ) . خلاصه من این کلمه رو هم تغییر دادم و خوشحال از اینکه از شد فیلتر این خانم گذشتم . خب کامنتم تایید شد . ولی باز هم مطمئن نبودم . کامپیوتر (رایانه) چهارم رو انتخاب کردم و دوباره و دوباره وبلاگ اچ بی رو باز کردم (البته 5 دقیقه بعد ) . فکر میکنید چی دیدم ؟ کل کامنتهام حذف شده بود، چه اونهایی که به اسم خودم بود چه اونهایی که با نام جعلی و با محتوای مخالفت بود. شما بودید چه نتیجه می گرفتید ؟ و اما من یه چیزی فهمیدم . کامنتها در چندین مرحله فیلتر میشه :
1 ) اول چک میکنه که آیا آی پی شما جزو افراد فیلتر شده است یا نه .

2 ) اگر نه ، چک میکنه که کلمات با محتوای سکسی و یا فحشناک در بین کلمات شما مستتر نشده باشه . (مثل "تکان خوردن" ، "ترور کرده" و کلماتی از این دست) .
3 ) اگر از دو مرحله بالا عبور کردید ، اینجاست که یک نیروی انسانی وارد عمل میشه و تا جایی که میتونه کامنتهی با محتوای مخالف رو حذف میکنه . من این رو امروز به شخصه امتحان کردم ، از 4 تا کامپیوتر متفاوت 4 تا کامنت متفاوت گذاشتم اول تایید شدن ولی بعد از چند دقیقه حذف شدن .
آیا زهرا اچ بی تمام مدت بالای سر وبلاگش نشسته و همه کامنتها رو چک میکنه ؟
آیا کسی براش این کار رو انجام میده ؟ به هر صورت کار بسیار کثیفیه .
اچ بی در یکی از کامنتهایش میگوید : "
من مشکلی برای بحث با مخالفینم نمی بینم ترجیح میدم در یک فضایی آرام همه با هم بحث کنن ولی نه اینکه شعور همدیگه رو زیر سوال ببرن" . آیا اینگونه جملات بجز عوامفریبی است ؟ آیا ایشان واقعا به حرفی که زده اند اعتقاد دارند ؟ ایشان با چه مجوزی کامنتهای مخالف را حذف میکند . آی پی من را میداند ، اسم من را میداند ، و کامنت من را عمدا حدف میکند قبول . آن کامنتهایی را که از کامپیوترهای دیگر و با نامهای دیگری گذاشتم را چرا حذف کرد ؟ (اتفاقا عمدا این کار را کردم) . ایشان از کل کامنت من که بیش از 20 خط بوده تنها یک جمله را نگه داشته است . کامنتی که من به نام "بی نام" در اینجا گذاشته ام. ایشان فقط چنین کامنتهایی را تایید میکند : "
سلام عزیزم
من یکی از طرفدارها ی وبلاگ زیبای تو هستم
ولی یه انتقاد : فکر نمی کنی داری زیاد به سیاست می پردازی؟!
مرسی"
این نوشته فقط برای نشان دادن چهره واقعی زهرا اچ بی وبلاگستان است که هستند کسانی که برای او اینچنین دلسوزی میکنند .

متاسفم از جوی که علیهت راه افتاده تو وبلاگستان زهرا جان تو شخصیت قابل احترامی داری با این که با برخی از عقایدت موافق نیستم اما از صمیم دل برات آرزوی موفقیت می کنم. به نظر من این زیبایی قلم و حقیقت نوشته هست که به یه وبلاگ ارزش می ده نه ورد پرس و بلاگفایی بودنش.

کامنت اصلی من رو که ایشون حذف کردند رو از اینجا بخونید .

۶ نظر:

  1. من فقط در مورد کامنت گذاشتن با 4 کامپیوتر مختلف توی سایت دانشگاه یه چیزی بگم! فکر نکنید که هر کدوم از کامپیوترهای دانشگاه یک آی پی اختصاصی دارند در اینترنت! همه ی کامپیوترهایی که توی اون سایت از طریق یک سرور مشخص به اینترنت وصل می شن توی شبکه ی جهانی با آی پی valid سرور شناخته میشن، در حالی که توی شبکه ی داخلی دانشگاهتون ممکنه هر کدوم آی پی خودشون رو داشته باشند.
    راستش فکر کنم هر کسی بود که می دید یک نفر با یک آی پی و اسامی مختلف پشت سر هم کامنت می ذاره اون ها رو پاک میکرد!

    پاسخحذف
  2. به observer
    فکر میکنم شما متن من رو نخوندی . ایشون ظاهرا تمام مدت در اینترنت حضور دارند و هر کامنت مخالفی رو حذف میکنند . اصلا ایشون چرا باید این کار رو بکنند ؟ در ثانی ایشون هر کامنتی که بهشون میرسه میره آی پی اون رو چک میکنه ؟ این دیگه از عجایبه . آیا شما وقتی یه کامنت برات میاد میری آی پی اون رو چک میکنی ؟
    نکته بعد : اون کامنت اول من رو چرا حذف کرد که بعدش به دلیل اصرار من بخواد بعدیاش رو هم حذف بکنه ؟
    من فکر نمیکنم اون چهار تا کامپیوتر ای پی یکسانی داشته باشند .

    پاسخحذف
  3. زهرا رو لطفا حذف کنید! میخوایم یه بحث وبلاگی بکنیم. یک نفر میتونه فقط با یه تیک کاری کنه که هر کامنتِ جدیدی در انتظار تایید بمونه! در انتظار تایید هم که به معنی حذف نیست! اما اکثر آدم هایی که وبلاگ دارند اگر دائما آنلاین باشند (مثلا از سر کارشون دسترسی فول تایم به اینترنت داشته باشن) اصلا براشون کاری نداره که مدام چک کنند ببینند آیا کامنت جدیدی در انتظار تائید هست یا نه! خوب کامنت در انتظار تایید یعنی چی؟ یعنی منِ مدیر وبلاگ می خونمش ببینم چیه آیا منتشرش بکنم یا نه! بعد میبینم که مثلا 4 تا کامنت جدید پشت سر هم اومده (سرویس وبلاگ من وردپرسه و توی لیست کامنت های در حال تایید آی پی شخص کامنت دهنده در کنار اسمش نوشته شده و احتیاجی نیست من بخوام جایی بپردم که رد گیری کنم) با اسامی مختلف و یک آی پی واحد! ممکنه دلم نخواد همچین کامنت هایی رو منتشر کنم! وقتی هم سیستم کانت دونیم باز نیست و کامنت ها قبلا می رن در انتظار تایید باید نظردهنده انتظار اینو داشته باشه که ممکنه نظرش حذف بشهبه دلیل سیاست های خاص اون وبلاگ!
    در مورد آی پی هم از مسئول سایتتون بپرسید، مطمئن میشید.

    پاسخحذف
  4. زهرا اچ بی zahra hb نام کاملش زهرا حسین بابایی هستش زیاد بهش سخت نگیرید این شخص تعادل نداره
    بعضی وقت ها کامنت های خیلی مخالف رو که حاوی فحش هستن حذف نمیکنه و بعضی وقت ها کامنت های معمولی تر رو حذف میکنه
    بستگی به زمان پریودش داره :)

    پاسخحذف
  5. یک زهرا که اچ بی نیست ، حسینی است .۱۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰:۲۱

    بسیار متاسفم که اینهمه بی اخلاق
    بی غیرت و
    بی... هستید
    فضای سایبر گاهی برای شهوترانی های کلامی انسانهای ترسوی فحاش ناشناس
    خیلی تحریک کننده است

    و شما آقای نویسنده تحلیل هاتون به غایت بی منطق و نپذیرفنتی بود
    توهین شما به شخصیت مجازی یک خانم
    توی فضای نت
    و ایجاد زمینه زده شدن حرفهایی مثل
    حرف این
    بی غیرت نافهم و بد دهن قبلی
    واقعا نوبر بودن تفکر شما رو تایید میکنه
    خب منظور از این حرفها که چی ؟
    اینقدر تحمل حضور یک خانم با فعالیت فکری و گرایش خاص در فضای مجازی برایتان سخت است؟
    خراب می کنید که خودتان را بسازید ؟
    شاید آن حدیث را نشنیده اید ، البته اگر برایتان این چیزها مهم بود که ...
    گمان نمی کنم نظرم رو منتشر کنید
    مهم هم نیست
    همین که گفتم کفایت می کنه : براتون متاسفم. غیرت متاع گرانبهایی است که در نزد همه کس یافت می نشود انهاد که دارند انرا برای دوست و دشمن خرج میکنند
    ...آقایی که برادر نیستید ..

    پاسخحذف
  6. سلام دوست ...

    1- به نظر من حساسیت به خرج دادن مدیر وبلاگ در مورد متنی که از طریق وبلاگش در معرض دید مخاطبینش قرار میگیره قابل تقدیره و نشان احترام به مخاطب. کاش شما هم همین احترام رو برای مخاطبتون قائل بودید و کامنت بی ادبانه «ناشناس» رو حذف میکردید. هر چند شما در متن پستتان هم این احترام را برای مخاطب قائل نشده اید برسد به آنچه من از شما خواهش کرده ام!
    2- با بدگویی از دیگران عزیز نخواهید شد!

    با آرزوی فضایی دوستانه و خیرخواهانه در وبلاگستان فارسی ...

    پاسخحذف

 
موج سبز