۱۳۸۷ مرداد ۲۶, شنبه

فال حافظ

دیروز تو خیابون رد میشدم دیدم یه آقای داره فال حافظ میفروشه. یکم با خودم فکر کردم بخرم یا نخرم و رد شدم رفتم. یکیم رفتم جلو پشیمون شدم با خودم فکر کردم بد نیست یه بار برای خودم بخرم، کسی رو که ندارم براش بخرم یا برام بخره (این از پخمه ایمونه دیگه ). خلاصه رفتم از آقاهه یکی خریدم، گفتم چند؟ گفت هر چی دوست داری بده، منم که قیمتش دستم نبود تا حالا نخریده بودم یه 100 تومنی بهش دادم، دیم چپ نگاه میکنه و گفت: " 200 تومن میشه" . من مونده بودم این که گفت هر چی دوست داری بده، خب از ول میگفت 200 تومن من میدادم!!! اینم محتویات فال ما :

من که از آتش دل چون خم می در جوشم
مهر بر لب زده خون میخورم و خاموشم
پدرم روضه رضوان به دو گندم بفروخت
من چرا ملک جهان را به جویی نفروشم

تفسیر : شما شخص سخاوتمند و با گذشتی هستید آنقدر زیاد که خود نیز تهی دست میشوید (ای بابا این حافظ هم یه نظر ما رو تو خیابون دید فهمید ما تهی دستیم، یعنی اینقدر تابلو هستم ؟ !! حافظ جان، ما تهی دست نمیشویم، شدیم و رفت ) ، اینجاست که خداوند باری تعالی به کمک شما میآید (خدایا غیر از خودت به دادم برسی ) ، میگویند هر دست که بدهی از همان دست پس میگیری (حالا اگر با هیچکدوم از دستامون به کسی چیزی نداده باشیم چی ؟ !! ) ، مسافرتی در پیش داری که نفع زیادی از آن به شما میرسد (والا تا الان که مسافرتی در پیش نداریم که ، مگر اینکه خدا کمک کنه و یه مسافرتی بریم ) ، در عبادت خدا کاهلی نکن (چشم !!) .
فقط من نفهمیدم اون تیکه مسافرت و ... از کجای اون دو بیت شعر نتیجه گرفته شده !!!

۵ نظر:

  1. مطلبت در مورد اچ بی را خوندم . خیلی جامع و کامل شرایط وبلاگش را توصیف کرده بودی . از این بابت ممنون . اما یه سئوال تا اونجایی که من می دونم با هر بارdisconnect شدن و وصل شدن مجدد ipعوض میشه پس نمی تونه ip تو را صد در صد بدونه . آیا غیر از اینه ؟ اما جالب تر اینه که حتی کامنت های تو مثلا در فروردین و اردیبهشت و حتی قبل تر هم حذف شده!!!!!!!!!!
    به هر حال به قول آن روزنامه نگار صدیق که گفت در اوایل انقلاب : « خلیج همیشه فارس است حتی اگر خلخالی نخواهد » تو هم برای ما « حجت همیشه می مانی حتی اگر اچ بی نخواهد » پاینده باشی . فقط لطف کن جواب سئوال من را که صادقانه جوابش را نمی دانم مثله همیشه بده . مرسی

    پاسخحذف
  2. ناشناس جان اولا که ای کاش اقلا اسمی برای خودت دست و پا میکردی تا دیگر برای ما ناشناس نمانی .
    در مورد ip هم من فکر نمیکنم با دیسکانکت شدن عوض شود. ولی ایشون احتمالا آی پی، آی اس پی (اینترنت) من رو رصد میکنند که من با هیچ کامپیوتری از این خط اینترنت ای دی اس ال نمیتونم کامنت بزارم . (ظاهرا اینطور که من فهمیدم رصد کردن خط ADSL چندان کار سختی نیست .) (ولی کلا شک من به اینه که یه وبلاگر معمولی چطور میتونه این کار رو بکنه ) .
    پاک کردن کامنتهای قبلی رو هم میزارم به حساب دل پر از کینه ایشون . (اگر واقعا این اتفاق افتاده باشه ) .

    پاینده باشید .

    پاسخحذف
  3. درود بر تو .
    مرسی که جواب دادی . در مورد اینکه چرا ناشناسم یه مقدار حال و حوصله می خواد که در گوگل ثبت نام کنم که من ندارم . خلاصه تحملم کن همینجوری .
    در مورد اینکه چه جوری این خانم همیشه آنلاینه باید بگم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . شخصی به نام لادن در پست احمقانه ای که در وبلاگ اچ بی تحت عنوان « سه سئوال در مورد اعدام اخیر » و پست قبلیش کامنتهایی می ذاشت و از محل کار این خانم و حق نشر مطالبی که توسط این خانم منتشر میشه میگفت که توسط این زهراهای اچ بی حذف می شد که حتی چند بار لادن گفت : من که فحش نمی دم و دارم حقایق را میگم و فقط منتظرم که تو تکذیب کنی تا عکس تو در آن سازمان و تصویر فیش حقوقی تو از این سازمان را در وبلاگی در دسترس عموم بذارم!
    که اچ بی ها فقط به حذف کامنت ایشون اکتفا کردند و هیچگونه تکذیبی نکردند.
    جالبتر اینکه یکی از دوستان من بخشی از کتاب سونای زعفرانیه نوری زاده را کامنت گذاشت که این فرد ضمن حذف این کامنت با گذشتن ایمیلی خصوصی در وبلاگ این آقا تهدید کرده بود که ip فرد مذکور را به گوگل , مخابرات و اطلا عات به خاطر نشر اکاذیب اعلام میکنه اگه یه بار دیگه ایشون چنین مطالبی را در وبلاگ ایشون کامنت بذاره .
    خودتم که یادت هست در مورد دانشگاه زنجان یا جنایت کار واقعی جنگ کیست وقتی مدرک رو شد چه برخوردی کرد و چه کامنت هایی می ذاشت .
    در مورد ip مطالب مفیدی در اینجا هست که می تونی ببینی :
    http://it30.mihanblog.com/Post-76.aspx
    بالاخره هرکسی باید یه جوری بار خودش را ببنده یکی با مزدوری یکی با دزدی یکی با جعل مدرک دکترا از آکسفورد یکی هم با وبلاگ نویسی و جاسوسی
    شاید سر ما بی کلاه مونده .
    پاینده ایران .

    پاسخحذف
  4. سلام !
    انقدر درگیر نظر گذاشتن شدم یادم رفت چی میخواستم بگم !... :دی
    ولی اینجا چه بحس داغیه ! ... باید بیام برای پیگیری !(بیکاریم دیگه!)

    پاسخحذف
  5. تازه این فال که خوبه. یهو میبینی از تو همین دو بیت به جز سفر، ازدواج و بچه دار شدن و انقلاب های سیاسی عظیم هم در میاد:)

    پاسخحذف

 
موج سبز